Εκδρομή στα Καλάβρυτα
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Αρκετοί οι υπότροφοι του Ιδρύματος Ωνάση στα χρόνια που πέρασαν, και ο Σύνδεσμος κάνει –πετυχημένες και πολλές– προσπάθειες για να έρθουν πιο κοντά και να αποκτήσουν «ταυτότητα μέλους του Συνδέσμου». Οι εκδρομές του εξυπηρετούν τον συγκεκριμένο σκοπό και, προσωπικά, θα πρότεινα σε όλους να συμμετέχουν σε αυτές.

Τελευταία Κυριακή του Ιουνίου και, συν γυναιξί και τέκνοις, η ομάδα των βορείων προαστίων μαζεύτηκε πρωί-πρωί στο γνώριμο σημείο στο δαχτυλίδι της Κηφισίας, όπου την περίμενε το πούλμαν. Νέα αλλά και άγνωστα πρόσωπα, όλα χαμογελαστά, ανταλλάσσουμε καλημέρες και ξεκινάμε για έναν από τους ωραιότερους ελληνικούς προορισμούς.

Στο Διακοπτό φτάνουμε πρώτοι από τα τρία πούλμαν (τρία, γιατί τα καλά νέα μαθαίνονται γρήγορα – και νομίζω ότι οι μελλοντικές εκδρομές του Συνδέσμου θα έχουν ακόμη πιο μεγάλη συμμετοχή). Πρώτος σταθμός, ο περίφημος Οδοντωτός. Περιμένοντας και τους άλλους, πίνουμε έναν καφέ και ξεκινάμε, απολαμβάνοντας την οργάνωση του Συνδέσμου, που έχει φροντίσει για όλα (βαγόνια, ξεναγήσεις, εισιτήρια).

Το ταξίδι του Οδοντωτού είναι απαράμιλλης ομορφιάς. Η διαδρομή, μέσα από περιοχές μοναδικού φυσικού κάλλους, καταλήγει στα Καλάβρυτα. Στο σύνολό της, πρόκειται για μοναδική εμπειρία. Έχει μάλιστα χαρακτηριστεί ως η πιο θεαματική σιδηροδρομική διαδρομή των Βαλκανίων. Σχόλια και πληροφορίες από τον γνώστη της περιοχής Νίκο Τσουκαλά μάς κάνουν να χαιρόμαστε τη διαδρομή ακόμη περισσότερο, με καιρό εξαιρετικό!

Φτάνουμε στα όμορφα Καλάβρυτα – τον επόμενο σταθμό μας, στον οποίο σίγουρα θα ξανάρθουμε. Ο ουρανός συννεφιάζει: ό,τι πρέπει, λοιπόν, για το Δημοτικό Μουσείο του Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος, όπου μια έντονα συγκινητική έκθεση μας έμαθε και μας θύμισε.

Ώρα για φαγητό, και να 'μαστε στον δρόμο για το χωριό Πλανητέρο, περί τα 40 λεπτά από τα Καλάβρυτα, περιοχή γνωστή για τα πεστροφείο της, όπου έχουμε κλείσει για φαγητό. Από τις ατυχίες της εκδρομής μας, η δυνατή βροχή, που δεν μας επέτρεψε να δούμε όσο θα θέλαμε τις παρακείμενες πηγές του Αροανίου ποταμού και το πλατανόδασος.

Μετά το φαγητό και ενώ στην επιστροφή προς τα Καλάβρυτα η βροχή σταμάτησε, ήρθε η ώρα της πολλαπλής επιλογής! Τρία πούλμαν και τρεις ομάδες με τη δυνατότητα να επιλέξουν: α) επιστροφή∙ β) μπάνιο∙ γ) κάθοδο στο μονοπάτι του Βουραϊκού. Ήταν η στιγμή για να αποδείξουν τα μέλη του Συνδέσμου ότι είναι γεννημένα για την περιπέτεια...

Λίγο η βροχή, λίγο η καθυστέρηση στο φαγητό, λίγο οι αλλαγές προορισμού, η κάθοδος του μονοπατιού ξεκίνησε με μικρή καθυστέρηση. Η πεζοπορία, που είχε μεγάλη συμμετοχή, οδήγησε κάπου 40–50 άτομα (μεταξύ αυτών και 6–7 παιδιά) στα 13,4 χλμ μιας σαγηνευτικής διαδρομής, αυτής του Οδοντωτού. Η πλούσια ομορφιά της φύσης, η πυκνή βλάστηση, τα πανύψηλα δέντρα που βλέπαμε ανεβαίνοντας, αλλά και σήραγγες, γεφύρια και καταρράκτες που λαξεύουν τα βράχια δημιουργώντας μοναδικούς σχηματισμούς… τώρα από κοντά!

Δύσκολη και επίπονη σε κάποιες στιγμές η κάθοδος, αλλά πανέμορφη. Θέλει προσπάθεια η ομορφιά! Και, εν τω μεταξύ, αρχίζει να νυχτώνει. Το φεγγάρι από πάνω μας γεμάτο, ευτυχώς, για να βλέπουμε. Εξαντλημένοι πια προχωρούμε διασκορπισμένοι σε μικρές ομάδες. Έχει πια πάει 10.30 μμ, μία στροφή ακόμη, και ακούμε φωνές: φτάσαμε, φτάσαμε! Κουρασμένοι αλλά ικανοποιημένοι. Τα καταφέραμε! Πίνουμε νερό και περιμένοντας τους υπόλοιπους ακούμε τα νέα (μιας και στη διαδρομή δεν λειτουργούσαν τα κινητά): capital controls... Κρίμα, και είχε τράπεζα χωρίς ουρά στα Καλάβρυτα!

Στον δρόμο του γυρισμού για την Αθήνα χαμογελάω. Γεμάτη εκδρομή, είδαμε πολλά και με καλή παρέα που συνεχώς μεγαλώνει. Ζοριστήκαμε –ίσως κάποιοι αρκετά– αλλά και ήρθαμε πιο κοντά, δείξαμε αλληλεγγύη, γίναμε ομάδα! Τα παιδιά μου θα θυμούνται για πάντα την εκδρομή αυτή. Στα τέλη του καλοκαιριού, μου έλεγαν: «Μπαμπά, θα 'ταν καλύτερα να 'ταν πιο λίγα τα χιλιόμετρα». Ωστόσο, τους ένιωθες πόσο περηφανεύονταν για την κατάκτηση του Βουραϊκού!

Μια γεμάτη εκδρομή στην αρχή ενός δύσκολου καλοκαιριού. Εύχομαι να είμαστε πάντα όλοι καλά και να συνεχίζουμε τις κατακτήσεις. Ευχαριστούμε!

(Ο Φίλιππος Οικονόμου είναι καθηγητής Φυσικής Αγωγής και ασφαλιστικός σύμβουλος.)

Οι φωτογραφίες είναι του Φίλιππου Οικονόμου και του Νικόλα Τσουκαλά.

Κάντε κλικ επάνω στις εικόνες για μεγέθυνση