Χορός
Μαριάννα Καβαλλιεράτου
 

Την παράσταση με τίτλο Auto Run παρουσίασε η υπότροφος χορογράφος Μαριάννα Καβαλλιεράτου με την ομάδα Klokworks, στις 17 και 18 Ιουλίου 2012, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Πώς κινείται ο σύγχρονος άνθρωπος; Με τρόπο μηχανιστικό, σαν να χρησιμοποιεί αυτόματο πιλότο. Από αυτή την ιδέα άντλησε την έμπνευσή της η παράσταση. «Το έργο δεν είναι τόσο συμβολικό, όσο λειτουργικό», εξηγεί η χορογράφος. «Ο σύγχρονος άνθρωπος δεν κινείται με δική του πρωτοβουλία. Κινείται αναγκαστικά. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι σύγχρονοι άνθρωποι νιώθουν συχνά ότι κάνουν πράγματα παρά τη θέλησή τους».

Στη δεύτερη αυτή χορογραφική της απόπειρα η Μαριάννα Καβαλλιεράτου συνεργάστηκε με τη χορεύτρια Καλλιόπη Σίμου, τον ηθοποιό Γιώργο Τζαβάρα, την Ελευθερία Ντεκώ για τους φωτισμούς, τον Ηλία Πιεράκκο για τη μουσική, και τη Φωτεινή Τιμοθεάτου στη σύλληψη της ιδέας. Στο λιτό σκηνικό κυριάρχησε ένα γλυπτό του Διονύση Καβαλλιεράτου.

«Το Auto Run», επισημαίνει η χορογράφος, «διηγείται τρεις ιστορίες διαφορετικών ανθρώπων, οι οποίοι ταυτόχρονα είναι ένας άνθρωπος που αφηγείται την ίδια ιστορία με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Με ενδιαφέρει πολύ η δομή κάθε χορογραφίας, ακόμη και μέσα από απλά γεωμετρικά σχήματα, τα οποία περιέχουν συμβολισμούς, ενώ ο θεατής μπορεί παράλληλα να φανταστεί τις δικές του εικόνες. Η χορογραφία είναι σχετικά λιτή, μινιμαλιστική, αν και δύσκολη ερμηνευτικά. Πιστεύω, όμως, πως όταν ακολουθείς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση έχεις και μια τεράστια ελευθερία». 

Η Μαριάννα Καβαλλιεράτου σπούδασε Σύγχρονο Χορό και Χορογραφία στη Σχολή Σύγχρονου Χορού του Λονδίνου (1987-90), στη Σχολή Καλών Τεχνών του Κολεγίου Purchase (SUNY) στη Νέα Υόρκη, με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση, ενώ στη συνέχεια παρακολούθησε επί τρία χρόνια μαθήματα χορού στη Σχολή Χορού της Martha Graham.

Από το 1992 μέχρι σήμερα συνεργάζεται με τον Robert Wilson στο κέντρο τεχνών Watermill Center της Νέας Υόρκης, ως χορεύτρια και δασκάλα κίνησης, καθώς και στον συντονισμό και τη διεξαγωγή των θερινών σεμιναρίων. Ως χορεύτρια και performer έχει λάβει μέρος στις παραστάσεις: T. S. Eliot, Une Femme Douce, Persephone, The Days Before – DDD III, Wings on Rock, Prometheus, Alceste (όπερα), Lady from the Sea (επιμέλεια κίνησης), σε σκηνοθεσία Robert Wilson. To 2012, θα συμμετάσχει στην παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου Οδύσσεια.

Την περίοδο 2002-2005, η Μαριάννα Καβαλλιεράτου δούλεψε με την ομάδα χορού Kobalt Works στις Βρυξέλλες. Με το Φεστιβάλ Αθηνών έχει συνεργαστεί ως χορεύτρια στις παραστάσεις Νεκρή φύση σε χαντάκι και Θρήνοι γυναικών, και ως χορογράφος στο Moment (2010), το οποίο ερμήνευσε μαζί με τον Θανάση Ακοκκαλίδη, για να το παρουσιάσει ακολούθως στο Μουσείο Γκούγκενχαϊμ της Νέας Υόρκης (Μάρτιος 2011) και στο φεστιβάλ Σatellart-transmitting Greece (Μιλάνο, Μάιος 2012). Έχει διδάξει Κίνηση (Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Βεάκη», Ανώτερη Σχολή Θεάτρου «Εμπρός – Θέατρο Εργαστήριο», 10η Θερινή Ακαδημία Εθνικού Θεάτρου) και Σύγχρονο Χορό (Watermill Center, Studio Μέτσης).

Βίντεο
Δείτε το σχετικό βίντεο

Κωνσταντίνος Μίχος
 

Τι είναι Κρίση;

Κρίση είναι το σώμα να φτάνει στα δόντια

Κρίση είναι οι άνθρωποι με το σιδερένιο χέρι στα σκουπίδια

Κρίση είναι να βρίσκουμε διασκεδαστική τη μουσική που άκουγαν στα χρόνια της χρεοκοπίας: 1893, 1897, 1932

Κρίση είναι το μήνυμα που μόλις έλαβα: «10ήμερο εκπτώσεων BoConcept – σαλόνι μόνο από 990 ευρώ»  

Να πηγαίνεις λουλούδια στον ανιψιό σου που έσπασε το χέρι του κυνηγώντας Πακιστανούς στην Ευριπίδου

Να βάζεις συναγερμό στο σπίτι σου όταν δεν έχεις πια δουλειά

Να λαμβάνεις συνέχεια μέιλ για σκάνδαλα και αυτοί που τα στέλνουν να πιστεύουν ότι κάνουν πολιτική δράση

Κρίση είναι να μιλάει για κρίση ο παπάς της συνοικιακής εκκλησίας στο κήρυγμα το βράδυ της Ανάστασης

Κρίση είναι η αύξηση του αριθμού των Ελληνίδων στα μπουρδέλα στην Γερμανία 

Κρίση είναι το σώμα να τελειώνει στην μέση

Kρίση είναι να βλέπεις κάθε ημέρα 8 Δελτάδες Ασκληπιού και Σκουφά γωνία και να σου κάνουν καμάκι και από πάνω

Κρίση είναι να αυτοκτονούν την ίδια εβδομάδα για τους ίδιους λόγους ένας 70χρονος φαρμακοποιός, ένας 25χρονος σύντροφος και ένας 50χρονος βιοτέχνης

Κρίση είναι να μην κρατάμε το δεύτερο παιδί επειδή δεν έχουμε χρήματα

Κρίση είναι να μην αφήνει κανείς ξεκλείδωτο το Ίντερνετ

Κρίση είναι οι τουρκικές σαπουνόπερες να καληνυχτίζουν τις γιαγιάδες μας

Κρίση είναι τα καταστήματα αγοράς χρυσού σε κάθε γειτονιά

Κρίση είναι να τσακώνεσαι και να μη θυμάσαι γιατί

Κρίση είναι ένας συνταξιούχος να λέει σε έναν άλλο ότι θα τον καταγγείλει γιατί στον ίδιον έκοψαν περισσότερα λεφτά από όσα σε εκείνον

Κρίση είναι να σε συμβουλεύουν μία φορά την βδομάδα να φύγεις στο εξωτερικό

Κρίση είναι να μην είσαι μόνη και να νιώθεις μόνη

Κρίση είναι να σκέφτεσαι ότι «την υγειά μας να ’χουμε και όλα τ’ άλλα…»

Κρίση είναι το σώμα να αρχίζει από το χέρι.

                                                                                                   K. M.

Με θέμα την οικονομική κρίση, η ομάδα χορού Λάθος Κίνηση παρουσίασε στις 23 Ιουνίου 2012 τη νέα της παραγωγή, Αρπάζοντας (BULL), στo πλαίσιo του 15ου Ευρωπαϊκού Φεστιβάλ Χορού στο Θέατρο Ριάλτο της Λεμεσού. Σε σκηνοθεσία και χορογραφία του Κωνσταντίνου Μίχου, χόρεψαν ο Ταξιάρχης Βασιλάκος, ο Pierre Magendie, η Χριστίνα Μερτζάνι, ο Κωνσταντίνος Μίχος και η Gesine Daniels. Η ζωντανή μουσική και το τραγούδι ήταν της Μάρθας Μαυροειδή, οι φωτισμοί του Camilo Bentancor και το βίντεο της Εύας Τσαγκαράκη. 

Βίντεο
Δείτε το σχετικό βίντεο
Βίντεο
Δείτε το σχετικό βίντεο