recordreport
 
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΑΩ - ΤΕΥΧΟΣ 39 - ΜΑΡΤΙΟΣ 2008 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΕΥΧΟΣ 39 ΜΑΡΤΙΟΣ 2008
περιεχόμενα τεύχους επικοινωνήστε μαζί μας !
Η ΚΙΘΑΡΙΣΤΑ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΤΡΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ
2 ΝΕΑ CD
γράφει ο
Διονύσης Μαλλούχος
Χριστίνα Τραυλοπούλου …Chopin Works (με τον Go Nagano) και Contemporary Guitar Works (solo)

Έπειτα από σπουδές στην Αθήνα, το Λονδίνο και την Σχολή Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης κοντά στην περίφημη Σάρον  Ίσμπιν, η κιθαρίστα Χριστίνα Τραυλοπούλου ήδη δραστηριοποιείται με επιτυχία στην διεθνή σκηνή. Την προηγούμενη χρονιά, μάλιστα, παρουσίασε δύο δισκογραφικές παραγωγές με τελείως διαφορετικό χαρακτήρα.   

Η πρώτη ηχογράφηση προτείνει διασκευές για δύο κιθάρες (σε συνεργασία εδώ με τον Γκο Ναγκάνο) πιανιστικών έργων του Φρεντερίκ Σοπέν, ενώ η δεύτερη, σόλο έργα για κιθάρα συνθετών του 20ού και του 21ου αιώνα. Κοινά χαρακτηριστικά των δύο αυτών ηχογραφήσεων είναι ο λαμπερός ήχος, η ερμηνευτική καθαρότητα, η τεχνική άνεση και η εξαιρετικής καθαρότητας ηχοληψία. Στην περίπτωση των έργων του Σοπέν, οι δύο ερμηνευτές παίζουν εξάχορδη και ενδεκάχορδη κιθάρα, εκτελώντας πολύ προσεκτικές διασκευές, κατά το δυνατόν πιο πιστές στο πιανιστικό πρωτότυπο. Πρελούδια (από το έργο 28), μαζούρκες, νυχτερινά και βαλς του Πολωνού συνθέτη παρουσιάζονται εν σειρά, όπως συνήθιζε να τα παίζει και ο ίδιος ο Σοπέν στα ρεσιτάλ του. Σε αρκετές περιπτώσεις, όπως στο πρελούδιο «της βροχής» (έργο 28, αρ.15), η ιδιαιτερότητα του ήχου της κιθάρας προκαλεί ευχάριστη έκπληξη. Σωστή αίσθηση του rubato, αποφυγή ερμηνευτικών υπερβολών ή ακραίων επιλογών, καθώς και ισορροπημένο παίξιμο από τους δύο σολίστ συμπληρώνουν την εικόνα μιας εξαιρετικά φροντισμένης δισκογραφικής πρότασης.

Στην δεύτερη ηχογράφηση, με «σύγχρονα» έργα για κιθάρα (Contemporary Guitar Works), η Χριστίνα Τραυλοπούλου ξεδιπλώνει με απόλυτη πειστικότητα έναν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα: στέρεη και πειστική αίσθηση της δομής και της φραστικής σε κάθε έργο ―ακόμη και εκεί όπου το μουσικό υλικό δεν παρουσιάζει μεγάλη συνεκτικότητα―, αλλά και ευφάνταστη ποικιλία στον ήχο, πλήρης εξοικείωση με τις σύγχρονες τεχνικές (από το πιτσικάτο Μπάρτοκ ώς το χτύπημα των χορδών με το χέρι) και μεγάλη άνεση στην αλλαγή στυλ είναι οι παράγοντες που επιτρέπουν την ώριμη παρουσίαση έργων με εντελώς διαφορετική τεχνοτροπία: από την εντυπωσιακή πυρετώδη σονάτα του Αργεντινού Χιναστέρα στο ήρεμο κλίμα του Ιάπωνα Τακεμίτσου και από τις χρωματιστές «κάρτες από την Ισπανία» της Σκωτσέζας Μάσγκρεϊβ στην σύγχρονη γλώσσα του Καταλανο-Χιλιανού Μπενγκερέλ, αλλά και της βραβευμένης με το σημαντικό διεθνές βραβείο «Ernst v. Siemens για συνθέτες» (2006) Ελληνίδας Αθανασίας Τζάνου.

 
49